Освітня
галузь «Математика»
Основною
метою освітньої галузі «Математика» є формування в учнів математичної
компетентності на рівні, достатньому для забезпечення життєдіяльності в
сучасному світі, успішного оволодіння знаннями з інших освітніх галузей у
процесі шкільного навчання, забезпечення інтелектуального розвитку учнів,
розвитку їх уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції.
Завданнями освітньої галузі є:
розкриття
ролі та можливостей математики у пізнанні та описанні реальних процесів і явищ
дійсності, забезпечення усвідомлення математики як універсальної мови
природничих наук та органічної складової загальної людської культури;
розвиток
логічного, критичного і творчого мислення учнів, здатності чітко та
аргументовано формулювати і висловлювати свої судження;
забезпечення
оволодіння учнями математичною мовою, розуміння ними математичної символіки,
математичних формул і моделей як таких, що дають змогу описувати загальні
властивості об’єктів, процесів та явищ;
формування
здатності логічно обґрунтовувати та доводити математичні твердження,
застосовувати математичні методи у процесі розв’язування навчальних і
практичних задач, використовувати математичні знання і вміння під час вивчення
інших навчальних предметів;
розвиток
умінь працювати з підручником, опрацьовувати математичні тексти, шукати і
використовувати додаткову навчальну інформацію, критично оцінювати здобуту
інформацію та її джерела, виокремлювати головне, аналізувати, робити висновки,
використовувати отриману інформацію в особистому житті;
формування
здатності оцінювати правильність і раціональність розв’язання математичних
задач, обґрунтовувати твердження, розпізнавати логічно некоректні міркування,
приймати рішення в умовах неповної, надлишкової, точної та ймовірнісної
інформації.
Основна
школа
Завданнями
освітньої галузі, що визначають зміст математичної освіти в основній школі, є:
розширення
знань про число (від вивчених у початковій школі натуральних чисел до дійсних),
формування культури усних, письмових, інструментальних, точних і наближених
обчислень;
формування
системи функціональних понять, умінь використовувати функції та їх графіки для
характеристики залежностей між величинами явищ і процесів;
забезпечення
оволодіння учнями мовою алгебри, уміннями здійснювати перетворення алгебричних
виразів, розв’язувати рівняння, нерівності та їх системи, моделювати за
допомогою рівнянь реальні ситуації, пояснювати здобуті результати;
формування
уявлень про математичну статистику і теорію ймовірності як окремі науки, про
особливості організації статистичних досліджень, наочне подання статистичних
даних, визначення числових характеристик статистичного ряду, понять випадкової
події та її ймовірності;
забезпечення
оволодіння учнями мовою геометрії, розвиток просторового уявлення, умінь
виконувати геометричні побудови;
формування
знань про геометричні фігури на площині, їх властивості, а також умінь
застосовувати вивчене у процесі розв’язування геометричних задач;
ознайомлення
із способами і методами математичних доведень, формування умінь використовувати
їх у процесі навчання;
формування
знань про основні геометричні величини (довжина, площа, об’єм, міра кута),
способи їх знаходження серед пласких і просторових фігур, формування умінь
застосовувати здобуті знання у навчальних і життєвих ситуаціях.
Комментариев нет:
Отправить комментарий